6 listopada 2024, 14:18
6 minut czytania
Okręg PZW z/s w Opolu
Okręgowy Kapitanat Sportowy informuje, że w dnia 17 listopada 2024r. organizuje na zbiorniku Turawa, 4 turę Grand Prix Okręgu Teamów w Wędkarstwie Spinningowym.
W zawodach biorą udział Teamy w składzie dwuosobowym (seniorzy - członkowie Okręgu PZW Opole), zgłoszeni przez Koła i Kluby. Zawody rozegrane zostaną na „żywej rybie zgodnie z Zasadami Organizacji Sportu Wędkarskiego 2024 część 5”.
Zgłoszenie Teamu do zawodów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie nazwisk zawodników w publikowanychrelacjach z zawodów.
Teamy muszą dysponować własnymi łodziami obowiązkowo wyposażonymi w sprzęt ratunkowy.
Zgodnie z Rozdziałem VII pkt. 9 ZOSW część 5, łowisko zostaje zamknięte dla zawodników od wtorku 12 listopada.
Biuro zawodów mieścić się będzie w Ośrodku Turystyczno-Wędkarskim „Rybaczówka”.
Zgodnie z uchwałami ZO z dnia 24.02.2024r. nr 6 i 36, od uczestników będą pobierane opłaty startowe. Opłatę startową w wysokości 120,00 złotych od teamu za turę, należy dokonać poprzez przelew bankowy (mogą wpłacać zarówno koła/kluby jak i indywidualnie sami zawodnicy) na konto: Santander Bank Polska S.A. 62 1090 2138 0000 0001 5699 5894 najpóźniej do dnia 13 listopada br. W tytule przelewu należy podać datę i nazwę zawodów oraz nazwiska zawodników, a jednocześnie zgłoszenia uczestników należy dokonać w formie elektronicznej na adres e-mail: sport@pzw.opole.pl poprzez podanie nazwy teamu oraz imienia i nazwiska zawodników (z numerem telefonu), za których dokonywana jest wpłata.
Po tym terminie lista uczestników ukaże się na stronie internetowej Okręgu PZW.
UWAGA!!! KAŻDY ZAWODNIK POTWIERDZA SWOJE UCZESTNICTWO PODPISEM NA LIŚCIE STARTOWEJ W SEKRETARIACIE ZAWODÓW do godz. 7:00
WAŻNE INFORMACJE REGULAMINOWE:
• Mistrzostwa zostaną rozegrane przy pomocy aplikacji
• Przymiary stosowane w zawodach i eksponowanie ryb do zdjęcia
Wypis z ZOSW część 5:
7. Obowiązuje stosowanie przymiarów o dokładności 1 mm.
8. Przyjmuje się następującą definicję pomiaru długości ryby: „za długość ryby uważa się odległość pomiędzy początkiem głowy a najdalszym krańcem promienia płetwy albo tarczy ogonowej” (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków ochrony i połowu ryb w powierzchniowych wodach śródlądowych).
9. Ryba podczas mierzenia powinna być ułożona na płaskiej powierzchni tak, aby przymiar nie zginał przedniej części pyszczka a ogon był maksymalnie rozciągnięty wzdłuż osi pomiaru.
10. Ryba musi leżeć na prawym boku i dotykać pyskiem czoła miary.
11. Dla zawodów organizowanych w wykorzystaniem aplikacji zdjęcie musi być wykonane w taki sposób, aby początek głowy i najdalszy koniec płetwy albo tarczy ogonowej był widoczny na miarce, ponadto nr karty startowej oraz imię i nazwisko powinno być widoczne na zdjęciu, na wysokości głowy ryby.
12. Prezentacja ryby i przytrzymania jej na miarce dopuszczalne jest przy użyciu maksymalnie dwóch palców jednej dłoni. Palce muszą leżeć na rybie luźno nie przyciskając jej na siłę do miary. Palce powinny się znajdować tylko i wyłącznie na tułowiu fotografowanej ryby (pod żadnym pozorem nie na płetwie ogonowej i nie na głowie pomiędzy pyszczkiem a pokrywą skrzelową).
13. Głowa i ogon musi być widoczny w całości, nie dopuszcza się składania płetwy ogonowej w celu wydłużenia ryby.
14. Zdjęcie musi pokazywać rybę „z góry” czyli fotka powinna być zrobiona bezpośrednio nad rybą prostopadle, zdjęcia robione od tyłu lub przodu ryby będą odrzucane przez sędziego.
15. W przypadku zdjęcia nie ostrego czy prześwietlonego uniemożliwiającego sędziemu prawidłowy odczyt, zdjęcie zostanie odrzucone, a zawodnik (team) zostanie niezwłocznie poproszony o jego powtórne wykonanie.
16. W przypadku odrzucenia zdjęcia zawodnik (team) otrzymuje wiadomość o jego przyczynie, historia powiadomień jest do wglądu na życzenie zawodnika.
17. Wszystkie odrzucone zdjęcia są do wglądu na życzenie zawodnika po turze zawodów.
18. Zdjęcia podlegają weryfikacji na bieżąco przez sędziego w celu wyeliminowania „podwójnych ryb”
19. Po zakończonej turze w menu aplikacji należy sprawdzić czy ilość złowionych i zgłoszonych ryb się zgadza. W przypadku niezgodności należy zgłosić ten fakt do biura zawodów (sędziemu pomiarowemu) w czasie max 30 min od trzeciego sygnału - zakończenie (tury) zawodów.
20. Ryba podwójnie zgłoszona bądź złowiona po raz drugi przez dany team/zawodnika będzie dyskwalifikowana i nie będzie zaliczana do punktacji.
• Ze względu na ograniczoną ilość obsługi sędziowskiej, sędziowie sprawować będą jedynie funkcję obserwatorów i rozjemców w sprawach spornych.
Organizator zawodów w zależności od warunków zastrzega sobie prawo zmian w harmonogramie i regulaminie zawodów.
Przypominamy: zawodnik może zostać zdyskwalifikowany za stawienie się na zawody w niepełnej dyspozycji psychofizycznej lub używanie środków zmniejszających tę dyspozycję w czasie trwania zawodów.
Program zawodów:
17 listopada 2024 r. /niedziela/
do godz. 7:00 - potwierdzenie zgłoszeń w Biurze Zawodów
7:00 - zbiórka zawodników,
7:30 - wydanie kart startowych, wypłynięcie na sektory,
8:00-15:00 - zawody,
do godz. 15:30 - przyjmowanie kart startowych
15:30-16:30 - obliczanie wyników,
16:30 - ogłoszenie wyników 4 tury, wręczenie pucharów i nagród.